Stud.Jur.

Stud.Jur. er jussens studenttidsskrift, med Juristforeningen i Oslo som ansvarlig utgiver. Dette tradisjonsrike studentorgan utkom første gang i 1936 og har i dag syv utgivelser årlig.

Stud.Jur. har et opplag på 6000 og sendes ut til alle studenter og ansatte ved Det juridiske fakultet i Oslo. Fakultetet sender en liste over semesterregistrerte studenters navn og adresse direkte til trykkeriet som sørger for utsendelse. Fakultetet ønsker at samtlige studenter og ansatte skal motta tidsskriftet da det er ansett som et viktig talerør på fakultetet.

I tillegg sendes studenttidsskriftet til landets domstoler, departementer og en rekke advokatfirmaer. Studenter og ansatte ved fakultetet får Stud.Jur. vederlagsfritt i postkassen, mens andre interesserte kan tegne et abonnement ved å følge denne linken.

Stud.Jur. søker å fungere som jusstudentens eget debattforum. Vi ønsker å holde studentene informert om hva som skjer på fakultetet både faglig og sosialt, samtidig som vi er opptatt av hva som skjer i verden, særlig i den juridiske sfære. Alle artikler og intervjuer er skrevet av redaksjonen selv, og vi setter stor pris på respons og tilbakemelding fra studenter.

Redaksjonen består av studenter fra alle fem årskull og er en fin måte å bli kjent med med andre studenter på kryss og tvers av avdelingene. Vi er en sosial gjeng som har det fantastisk hyggelig sammen, og vi ønsker oss mer enn gjerne nye redaksjonsmedlemmer. Vi oppfordrer nye og gamle studenter til å komme innom våre ukentlige onsdagsmøter for å høre mer om oss.

Dersom du er glad i å skrive, ta bilder, illustrere, tegne eller noe annet er dette så absolutt en forening for deg. Det er absolutt ingen opptakskrav for å bli med og du velger selv hvor mye du ønsker å bidra med da det  ikke utøves noen form for skrive- eller deltakelsesplikt. Det er med andre ord fullt lov å være med for det sosiale fellesskapet.

Skrivekløe eller ei – velkommen til Bua ved siden av Frokostkjelleren hver onsdag klokken 18:00!

Redaktører i Stud.Jur. våren 2024

Stud.Jur.s redaktører velges av Juristforeningens generalforsamling.

Redaktører:

Tuva Baglo Holten

Tyra Holmen

E-post: studjur@juristforeningen.no

Juristforeningen
v/ Stud.Jur.
Karl Johans gate 47

For annonsører: KLIKK HER

Abonnement: Stud.Jur. sendes til din semesterregistrerte adresse. Registrer riktig adresse i StudentWeb og du vil motta Stud.Jur. i postkassen.

Send gjerne en mail til forretningsforer@juristforeningen.no hvis du ikke er student, men gjerne vil få bladet i posten.

Følg Stud.Jur.