Justivalen

Annet hvert år arrangerer Juristforeningens Justivalstyre festivalen Justivalen. Justivalen så dagens lys i 1983 og ble første gang avholdt for å feire Juristforeningens 75-årsjubileum. Siden den gang har festivalen vokst seg stor og kommersiell.

I dag bygger festivalen på fire søyler: Fag, kultur, fest og konsert. Fagtilbudet under festivalen er variert og mangfoldig, og du kan delta på alt fra skrive- og prosedyrekurs til avdelingsforelesninger og hel- eller halvdagsseminarer. Kulturdelen er ikke mindre omfattende: volleyballturnering, stand-up og cocktailseminar er bare smakebiter på de kulturelle nytelser som kan tilbys under uka. «Konsert» er nokså selvforklarende. Siden oppstarten har band og artister som Undergrunn, DJ Broiler, DeLillos, Karpe, Sondre Lerche, Vengaboys, Astrid S og Arif opptrådt under festivalen. Den siste søylen, fest, ligger til grunn for alle Justivalens aktiviteter. En festival på jussen sin viktigste oppgave er jo nettopp å gjøre studiet litt festligere.

Justivalen avholdes neste gang i månedsskiftet august/september 2025!

Justivalens hovedsamarbeidspartner er Advokatfirma Deloitte.

Se www.justivalen.no for mer informasjon.

Justivalstyret 2024-2025

Justivalsjef: Johanne Hjortdal

Økonomiansvarlig: Helene Nagy Østberg

Administrasjonssjef: Vilde Lindberg Engvik