JF Dans

JF Dans er Juristforeningens nyeste understyre og ble opprettet på generalforsamlingen våren 2022. Det er den eneste dansegruppen ved det juridiske fakultet i Oslo. Bakgrunnen for initiativet er å tilby en arena for å utøve og utvikle danseferdigheter, samt å avholde et danseshow for alle en gang i året.

Dansegruppen består av studenter fra hele det juridiske fakultet, og er et sosialt og kulturelt tilskudd i studietiden på tvers av kullene. Gjennom semesteret arrangeres det diverse åpne danseworkshops i forskjellige dansestiler som for eksempel swing og hiphop. Hovedarrangementet er et danseshow som avholdes i april innen diverse dansestiler. Hver uke møtes medlemmene av dansegruppa og øver mot danseshowet. Til showet trengs medarbeidere innen diverse poster som billettsalg, fotografering, teknisk og sminke. Opptak av dansegruppen som skal lage show på våren skjer i starten av høstsemesteret.

JF Dans styret 2022/2023

Leder: Juliane Lorentzen Bjelde