Nordisk gruppe

Nordisk Uke er et samarbeid mellom juridiske studentforeninger i Norden, med 11 sammenkomster i året. Foreningene i samarbeidet arrangerer en «uke» hver, der de andre sender 2-3 studenter som deltar med vertforeningens studenter. Ukene starter tirsdag eller onsdag med en hyttetur. Deretter følger to dager med forelesninger og bedriftspresentasjoner på dagtid, og sosialt og moro på kveldstid. Ukene avrundes med et ball og avskjedsfrokost dagen derpå(lørdag/søndag).

Man trenger ikke å kjenne noen eller ha noen særlig juridisk kompetanse for å reise. Vi kan by på et særdeles åpent miljø, med mange nye deltagere hver uke. Man skaper vennskap og bygger nettverk, samtidig som man blir kjent med nye studentbyer og juridiske områder.

Hvem som helst fra Juristforeningen i Oslo kan søke om å få reise, og vi prioriterer å få med nye medlemmer. Foreningen dekker deltageravgift for tre reisende per tur. Ta gjerne kontakt med Nordisk Gruppe for en uforpliktende prat. Vi er også tilgjengelig på de fleste JF-arrangement.

Nordisk Gruppe 2017

Internasjonal Sektretær (Leder): Ingrid Thorkildsen

Økonomiansvarlig: Sara Torgersen

Medlem: Alexander Sæthern