Hoppeball / Staldting

I oktober hvert år arrangerer Juristforeningen sitt ball. Hoppeball er en av Juristforeningens mest staselige og tradisjonsrike arrangement. Det serveres treretters middag, og det er polonese og dans til storband. Her er det på med finstasen og frem med festhumøret.

I tillegg byr ballet på en høytidelig seremoni hvor Hennes Majestet den Gulblakke Hoppe står i sentrum. Under Hoppeballet utdeles dekoreringene Den Gyldne Paragraf til studenter som har ytet en ekstra innsats i Juristforeningen. Hvert tredje år arrangers det Staldting i stede for Hoppeball. Her utdeles dekoreringen Hoppeorden i tillegg til Den Gyldne Paragraf.

Lørdag 14. oktober avholdes det 76. ballet på Hotel Continental.

Hoppeball er åpent for både studenter og uteksaminerte jurister. Billettene selges med førsteprioritet til de eldste studentene, men det er slettes ikke umulig å skaffe seg billett allerede på første studieår. Billetsalget er tirsdag 19. september. For mer informasjon; følg med på Juristforeningens facebookside og oppslag på fakultetet.

Ballsjef 2017

Hoppeballsjef: Claudia Stylo