Hoppeball/Staldthing

Staldthing 2015. Foto: Åste Haukvik Traen

Juristforeningen arrangerer hvert år jussens tradisjonsrike ball . Hoppeball og Staldthing er Juristforeningens staseligste og mest tradisjonsrike arrangement og her kan alle bli med enten man er med i en forening eller ei. Det serveres 3-retters middag med drikke til, og det blir polonese og dans til storband. Her er det på med finstasen og frem med festhumøret!

I tillegg byr ballet på en høytidelig seremoni hvor Hennes Majestet den Gulblakke Hoppe står i sentrum. Under Hoppeballet utdeles dekoreringen Den Gyldne Paragraf til studenter som har ytet en ekstra innsats i Juristforeningen. På Staldthing, som kun avholdes hvert tredje år, skal dessuten dekoreringen Hoppeordenen deles ut i tillegg til Den Gyldne Paragraf.

Foto: Gamle Logen

Kommende Hoppeball og Staldthing:

• 14. oktober 2023
  • 12. oktober 2024 (Staldthing)
  • 11. oktober 2025
  • 10. oktober 2026