Hoppeball/Staldthing

Staldthing 2015

Juristforeningen arrangerer hvert år jussens tradisjonsrike ball og 13. oktober 2018 avholdes det 77. ballet i ærverdige Gamle Logen. I 2018 er det duket for Staldthing som kun arrangeres hvert tredje år, og er mer høytidelig enn Hoppeballene som ellers arrangeres. Hoppeball og Staldthing er kanskje Juristforeningens staseligste og mest tradisjonsrike arrangement og her kan alle bli med enten man er med i en forening eller ei. Det serveres treretters middag med drikke til, og det blir polonese og dans til storband. Her er det på med finstasen og frem med festhumøret!

Lørdag 13. oktober avholdes det 77. ballet på Gamle Logen.

I tillegg byr ballet på en høytidelig seremoni hvor Hennes Majestet den Gulblakke Hoppe står i sentrum. Under Hoppeballet utdeles dekoreringen Den Gyldne Paragraf til studenter som har ytet en ekstra innsats i Juristforeningen. På Staldthing skal dessuten dekoreringen Hoppeordenen deles ut i tillegg til Den Gyldne Paragraf.

Foto: Gamle Logen

Staldthing er åpent for både studenter og uteksaminerte jurister. Billettene selges med førsteprioritet til de eldste studentene, men det er slettes ikke umulig å skaffe seg billett allerede på første studieår.

Informasjon om billettsalget annonseres på Juristforeningens facebookside HER og ved oppslag på fakultetet. Følg med!

Ballsjef 2018

Staldthingssjef: Marthe Meese Dolmen