Arbeidslivsdagene (ALD)

ALD-styret arrangerer hvert vårsemester Arbeidslivsdagene for at studentene ved Det juridiske fakultet i Oslo skal kunne orientere seg om hvilke arbeidsmuligheter som finnes, både mens de studerer og etter at de er ferdigutdannede. Både bredden i deltakere (en del offentlige aktører deltar kun på ALD) og det at ALD er et arrangement for studenter med juridisk kompetanse gjør det til en spesielt god anledning til å sondere terrenget for mulige fremtidige arbeidsgivere.

Arrangementet foregår over to uker i februar hvert år, og består av bedriftspresentasjoner, kurs/foredrag og en messedag hvor svært mange advokatfirmaer, konsernjuridiske avdelinger og offentlige aktører har stands. I tillegg gir styret ut ALD-magasinet i forkant av arrangementet, hvor deltakerne presenteres. Våren 2018 feirer ALD sitt 20-årsjubileum, og arrangementet arrangeres fra 5.-16. februar. Messedagen arrangeres 16. februar på Radisson Blu Scandinavia Hotel.

Se Arbeidslivsdagenes nettside for mer informasjon.

ALD-styret 2017/2018

Leder: Diana Strand