Arbeidslivsdagene (ALD)

ALD-styret arrangerer hvert vårsemester Arbeidslivsdagene for at studentene ved Det juridiske fakultet i Oslo skal kunne orientere seg om hvilke arbeidsmuligheter som finnes, både mens de studerer og etter at de er ferdigutdannede. Både bredden i deltakere (en d

el offentlige aktører deltar kun på ALD) og det at ALD er et arrangement for studenter med juridisk kompetanse gjør det til en spesielt god anledning til å sondere terrenget for mulige fremtidige arbeidsgivere.

Arrangementet foregår over to uker i februar hvert år, og består av bedriftspresentasjoner, kurs/foredrag og en messedag hvor svært mange advokatfirmaer, konsernjuridiske avdelinger og offentlige aktører har stands.

I tillegg gir styret ut ALD-magasinet i forkant av arrangementet, hvor deltakerne presenteres. ALD-magasinet sendes ut til samtlige studenter ved Rettsvitenskap ved UiO og til aktørenes lokaler, i forkant av ALD. Fakultetet sender en liste over semesterregistrerte studenters navn og adresse direkte til trykkeriet som sørger for utsendelse. Magasinet gir studentene mulighet til å orientere seg før arrangementet, og et innblikk i bredden av muligheter i arbeidslivet.

Arrangementet arrangeres fra 3.-14. februar.

Se Arbeidslivsdagenes nettside for mer informasjon.

ALD-styret 2018/2019

Leder: Inger Katrine Prestmarken