Bli medarbeider i Juristforeningen!

I Juristforeningen er det minst ni understyrer som trenger medarbeidere i forbindelse med sine arrangementer. Les mer for å finne ut om det å være medarbeider er noe for deg!

Hva gjør en medarbeider?

En medarbeiders oppgaver varierer ut fra hvilket understyre du er medarbeider for. Fellestrekket uavhengig styre er at du bistår de tillitsvalgte med ulike arbeidsoppgaver når det trengs. Å være medarbeider kan innebære alt fra å grille pølser på JVL (Juridiske vinterleker) til å snekre rekvisitter til Cabaret Intime (revyen). Eller kanskje du er flink med budsjetter eller logistikk? Vi trenger medarbeidere til alle slags oppgaver! I tillegg får du en gylden mulighet til å kjenne på hvordan det er å være en del av en studentforening og skape et arrangement sammen med andre engasjerte studenter!

Hvorfor bør jeg bli medarbeider?

Å være medarbeider i Juristforeningen vil gi deg en forsmak på foreningslivet ved det Juridiske Fakultet. Du vil møte mange engasjerte studenter på tvers av ulike kull, med samme mål: å skape et arrangement av og for studenter! Mange av våre medlemmer opplever det å være medarbeider som en inngang til Juristforeningen, eller som en helt uforpliktende mulighet til å bidra for et godt studentmiljø! Fellestrekket er at du vil skape gode relasjoner, som du kan dra nytte av resten av studieløpet, for ikke å si resten av livet. Dersom du mot formodning skulle oppdage at foreningslivet ikke er noe for deg, er du ikke forpliktet til å bidra ved neste arrangementer!

Som medarbeider vil du bli tildelt t-skjorte/genser, samt goodiebags fra det respektive understyret. Du vil også få anledning til å delta på medarbeiderfest sammen med de andre medarbeiderne.

Hvilke understyrer trenger medarbeidere?

Besøk medarbeidersiden vår på Facebook for å holde deg oppdatert på hvilke understyrer som trenger akkurat deg som medarbeider.

Klikk på linkene under for å lese mer om hva hvert enkelt understyre driver med. Du vil også finne mer informasjon om kommende arrangementer på Instagram og Facebook.

Høsten 2022 vil følgende understyrer ha behov for medarbeidere:

Våren 2023 vil følgende understyrer ha behov for medarbeidere:

Hvordan blir jeg medarbeider?

Det er ulike kanaler du kan benytte deg av for å bli medarbeider i Juristforeningen. For det første vil du møte på understyrene som har behov for medarbeidere allerede i fadderuken, her vil du få mulighet til å sette deg opp på liste slik at du vil bli kontaktet. For det andre arrangerer Juristforeningen en foreningsdag på Frokostkjelleren (Karl Johans gate 47) i begynnelsen av semesteret, slik at du vil få anledning til å lære mer om både det å være medarbeider og tillitsvalgt i Juristforeningen. Du vil også møte flere av våre understyrer på stand på fakultetet eller i pausen under forelesning.

Dersom du ikke har mulighet til å møte opp på noe av det ovennevnte kan du sende en uforpliktende e-post til understyret du kunne tenke deg å lære mer om. Hvert enkelt styrets e-post finner du under deres profilside under «Understyrer» i menyen til høyre, eller benytt deg av linkene ovenfor. Alle understyrer med medarbeidere med unntak av Stud. jur har en egen Facebook-gruppe med aktuell informasjon.

Hva er forskjellen på tillitsvalgt og medarbeider?

Å være tillitsvalgt innebærer at du er blitt stemt frem på Generalforsamling og er styremedlem i et understyre.  Det vil si at du, sammen med flere studenter, arrangerer den daglige driften, samt forbereder og bidrar til de større arrangementene. Å være tillitsvalgt innebærer at du er del av et understyre alt fra ett semester til fire semestre, avhengig av understyre. Les mer om det å være tillitsvalgt her.

Å være medarbeider innebærer at du vil få tildelt arbeidsoppgaver tilknyttet et spesifikt arrangement. Som nevnt ovenfor vil arbeidsoppgavene variere ut fra hvilket understyre du er en del av. Den største forskjellen er nok at du som medarbeider ikke har forpliktet deg til å bidra ved en senere anledning, og du må derfor søke på nytt dersom du du skulle ønske det.