Nordisk uke

Nordisk Uke er et samarbeid mellom juridiske studentforeninger i Norden, med 11 sammenkomster i året. Foreningene i samarbeidet arrangerer en «uke» hver, der de andre sender 2-3 studenter som deltar med vertforeningens studenter. Ukene starter tirsdag eller onsdag med en hyttetur. Deretter følger to dager med forelesninger og bedriftspresentasjoner på dagtid, og sosialt og moro på kveldstid. Ukene avrundes med et ball og avskjedsfrokost dagen derpå(lørdag/søndag).

Man trenger ikke å kjenne noen eller ha noen særlig juridisk kompetanse for å reise. Vi kan by på et særdeles åpent miljø, med mange nye deltagere hver uke. Man skaper vennskap og bygger nettverk, samtidig som man blir kjent med nye studentbyer og juridiske områder.

Hvem som helst fra Juristforeningen i Oslo kan søke om å få reise, og vi prioriterer å få med nye medlemmer. Foreningen dekker deltageravgift for tre reisende per tur. Ta gjerne kontakt med Nordisk Gruppe for en uforpliktende prat. Vi er også tilgjengelig på de fleste JF-arrangement.

Oversikt over Nordiske Uker 2016

Bergen – uke 3 Uppsala – uke 39
Århus – uke 6 Helsinki (Codex) – uke 40
Reykjavik (Orator) – uke 7 Oslo – uke 41
Turku (Lex) – uke 11 Rovaniemi (Artikla) – uke 43
Helsinki (Pykälä) – uke 15 Vaasa (Justus) – uke 45
Culpa Cup (Oslo) Stockholm- uke 48

Nordisk uke i Oslo

Nordisk Uke i Oslo arrangeres av Juristforeningens Nordiske Gruppe hvert år i uke 41. Uken består av blant annet hyttetur til Hoppeseter, Hoppeball og annen moro. Oslostudenter er velkomne på både deler av og hele arrangementet. Nordisk Uke 2016 arrangeres i år 11-15. oktober. Temaet for uken er sjørett. Arrangementet består av både sosiale og faglige aktiviter for både gjester og oslostudenter. Mer informasjon kommer på Facebook her og følg med på forsiden av nettsiden for mer informasjon.

Vi søker også medarbeidere til arrangementet og det blir sosiale arrangement og fordeler for dem.

Nordisk Gruppe 2016

Internasjonal Sektretær (Leder): Ingrid Thorkildsen

Økonomiansvarlig: Sara Torgersen

Medlem: Alexander Sæthern