Justitia

Vi er jentekoret ved Det Juridiske Fakultet ved Universitetet i Oslo. Koret består av unge jus- og kriminologistudiner i sin beste alder som samles hver onsdag til øvelse.

Glædespikene går ikke av veien for en fest i ny og ne, sangen har mang en gang runget ut over universitetsområdene i sene nattetimer. Så ofte vi kan pakker vi snippsekken med sovepose og stemmegaffel og reiser utenbys til Ås, Trondheim, Bergen eller Kristiansand for å delta på studentuker.Koret er lett gjenkjennelig med sine sorte og røde uniformer og er gledelig til stede ved alle anledninger, det være seg oppdrag eller konserter. Med et bredt repertoar bestående av alt fra de søteste poplåter via bløt jazz og livlig barbershop til julesanger, brudemarsjer og rett-i-øret-sanger(les:slagere), kan vi synge ved alle anledninger.

Hvordan bli med? Høstsemesteret er det åpen øvelse onsdag 24. august. Vi synger firstemt a capella, og er glade for jenter i alle slags stemmeleier!

Styret Justitia 2016

Leder: Karoline Madsen Sveen