Chorus Mixtus

Chorus Mixtus er studentkoret på juridisk fakultet ved Universitetet i Oslo. Choiret ble startet i forbindelse med Justivalen, jusstudentenes studentfestival, og har vokst seg seg til å bli en tradisjonsrik del av studentlivet ved fakultetet siden oppstarten i 1982. Vi består i dag av omkring tredve jenter og gutter fra alle deler av jusstudiet.

I tillegg til å øve hver mandag har vi en konsert i semesteret. Hvert semester har vi dessuten opptakstur for nye choirister på Juristforeningens hytte; Hoppeseter, samt at vi deltar på en av Ukene rundt om i landet ved de ulike Universitet og Høyskoler.

Det er en hel del annen aktivitet med interne fester og turer som til sammen gjør at Choiret er en særdeles sammensveiset gjeng. Blant annet har vi hver høst en stor sammenkomst (Årsmiddag) der vi treffer «gamle choirister», og feirer oss selv .

Hvordan bli med? Vi har et offisielt opptak i starten av hvert semester. Høstsemesteret er dette mandag 22. august. Hvis du mister dette, er det ikke noe problem å få ordnet et ekstra opptak for DEG! Opptaket består av en kort samtale og en uformell og svært lite farlig musikalsk opptaksprøve. Ingen forkunnskaper eller tidligere korerfaring nødvendig! Det er imidlertid en forutsetning at du er jusstudent.

Booking

Vi tar på oss alle slags oppdrag, og har et variert repertoar med noe for enhver anledning.

Vi tenderer mot det populærmusikalske med innslag fra visefronten samt julesanger og nasjonalsanger. En og annen studentervise kan ofte forekomme i tillegg. Vi er også mottagelige for sangønsker i forbindelse med oppdragene. I juletiden har vi et eget julerepertoar som passer bra på julebord og lignende. For å se semesterets repertoar, klikk her.

Ta kontakt for mer informasjon!

Chorus Mixtus – Compactus Discus

Chorus Mixtus fylte 30 år høsten 2012, og avholdt en egen jubileumskonsert. Chorus Mixtus har i anledning jubileet spilt inn CD-en «Chorus Mixtus – Compactus Discus»! CD-en ble sluppet 29. oktober 2012. Den kan kjøpes for den nette sum av kr 100, ta kontakt på chorusmixtus@juristforeningen.no for å sikre deg et eksemplar eller fem!

Styret Chorus Mixtus 2016

Vise-Præsident (leder): Solveig Nørstrud Wanvik

Bobestyrer (økonomiansvarlig): Linn Elise Solberg Rognes

Tredieman (musikalsk ansvarlig): Guro Fiskvik Åsbø