Arbeidslivsdagene 2017

Presentasjoner og foredrag 13. til 22. februar

I løpet av årets arbeidslivsdager skal 15 spennende aktører holde bedriftspresentasjoner for jusstudenter i Oslo! På bedriftspresentasjonene vil aktørene fortelle om sin arbeidsplass og hvilke jobbmuligheter de tilbyr, som er en super anledning til å orientere seg fram mot jobbsøking på messedagen 23. februar. Det blir også mingling med aktørene og servering av mat og drikke; sosialt og nyttig uansett om man har planer om å søke jobb eller ikke.

Gjenstående presentasjoner:

Tirsdag 21. februar 2017:
Grette kl 19.00 – Filipstad Brygge 2

Onsdag 22. februar 2017:
PST kl 12.30 – Nydalen allé 35
ESA kl 14.30 – Auditorium 5, Domus Academica
DNB kl 19.00 – Dronning Eufemias gate 30

Du kan melde deg på via skjemaet: https://goo.gl/forms/XOiVB918ETnbTMRA2

Messedagen 23. februar

Her vil du møte 80 aktører fra privat og offentlig sektor som ønsker å prate med deg om karrieremuligheter! Messedagen er en strålende mulighet til å ta en prat med arbeidsgivere som er interessante for nettopp deg, og til å søke trainee-/praktikantstilling, skriveplass, fast jobb eller deltidsjobb. Selv om du ikke skal søke jobb tilbyr messedagen noe til studenter på alle trinn. Det er en super mulighet til å ta en pause fra lesesalen for å se hvilke muligheter som finnes underveis og ved endt studium. Aktørene står klare med goodie-bags og gleder seg til å møte deg!

Messedagen arrangeres på Radisson Blu Scandinavia Hotel torsdag 23. februar kl 09:00-15:00. Ta turen innom for en hyggelig prat! Arrangementet krever ingen påmelding.

Listen over deltakere finner du her

Informasjon om aktørene finner du i ALD-magasinet

Intervjuordningen

Er du på 3. avdeling eller høyere og skal søke trainee? Da bør du søke gjennom vår intervjuordning på messedagen torsdag 23. febuar. Intervjuordningen innebærer at du leverer søknader til aktørene i våre ALD-konvolutter og gir deg en ekstra mulighet til å bli kalt inn på intervju hos aktører som er med i ordningen!

Vi trekker ut 3 tilfeldige ALD-konvolutter fra hver aktør, som garanteres intervju! Søknader i ALD-konvolutter teller også som helt alminnelige søknader, som betyr at intervjuordningen gir deg en ekstra sjanse til å få vise hva du er god for på et intervju. Du leverer søknadene hos aktørene på deres stands på messedagen. Du kan hente opp til og med 10 konvolutter på våre stands i kantinene på Domus Nova og Domus Media mandag 20. februar kl. 12:00-13:00 eller hele dagen på vår infostand på messedagen 23. februar!

Listen over deltakere i intervjuordningen finner du her.

Avslutningsfest

23. februar avsluttes Arbeidslivsdagene 2017 med torsdagsfest på Frokostkjelleren! Dørene åpner 22:00, og vi anbefaler å komme tidlig for å få gratis inngang. Mer informasjon på facebook-arrangementet.

Mer informasjon

Mer informasjon om Arbeidslivsdagene og kontaktinformasjon til ALD-styret finner du her.

Mer informasjon om årets arrangement finner du på facebooksiden til Arbeidslivsdagene.