Prosedyrekonkurransen 2018

Har du lyst til å anvende jusen i praksis og få en unik anledning til å prøve dine evner for dommere fra tingretten, lagmannsretten og Høyesterett? Da er Prosedyrekonkurransen noe for deg!

Prosedyrekonkurransen er en konkurranse som avholdes mellom jusstudenter hvor hvert lag representerer en part. Pensumet for konkurransen er hentet fra 1. avdeling og alle studentene ved fakultetet kan delta.

Juristforeningens hovedsponsor Wikborg Rein vil holde kurs for deltakerne i å skrive stevning 1. februar og å holde prosedyre 21. februar. De 16 lagene som går videre til åttendedelsfinalene får også tildelt dyktige advokater til å være deres veiledere gjennom hele konkurransen. Det er dermed ingen grunn til å frykte dersom du ikke har erfaring.

Første runde i retten er 28. februar og 1.mars, og deretter holdes det en rettssak i uken frem til finalen. Vinnerne av konkurransen mottar 15.000 kr– og ikke minst – heder og ære!

Påmelding til konkurransen skjer på fagstyret@juristforeningen.no innen 26. januar 2018 kl. 23.59.